Sunday 4 February 2018

Suplimen shaklee bantu saya lebih bertenaga semasa berpantang

Text: Sharifah Maryam Sayed Mohammad
Photo: Sharifah Maryam Sayed Mohammad

Hari ini saya nak kongsikan pengalaman saya  sendiri menggunakan suplimen shaklee sebagai set pantang semasa lepas bersalin.

Antara vitamin atau suplimen yang saya ambil adalah:
1. Vitalea (multivitamin) : Untuk sumber iron berterusan serta memberi tenaga semasa berpantang serta menyusu
2. Bcomplex : Elak dari stress serta lebih tenang jaga bayi baru lahir sambil melayan kerenah anak-anak yang lain
3. Vitamin C: Bantu tingkatkan immunisasi serta elak saya dan bayi terkena demam
4. Ostematrix: Membekalkan kalsium yang cukup untuk badan saya dan penyusuan serta elak sembelit
5. ESP : Susu badan meriah dan pekat. Bayi menjadi kenyang bila susu badan saya pekat dan kurang meragam waktu malam.
6. Omega:  Bantu pembentukan otak yang baik untuk bayi melalui susu badan ibu disamping bantu saya turun berat badan kerana omega juga berfungsi untuk membakar lemak

Bagi anda yang tercari-cari set bersalin dipasaran. Saya sangat menyarankan cuba set suplimen shaklee ini. Kenapa saya katakan set supliment shaklee terbaik? Sebab ianya:

1. Fokus terus kepada keperluan badan dan tidak perlu minum atau telan jamu pahit
2. Boleh terus makan sebaik sahaja bersalin dan tidak menganggu penyusuan jika bayi kuning.
3. Emosi lebih tenang 
4. Luka lepas bersalin lebih cepat sembuh
5. Susu badan meriah 
6. Membuang air besar dengan lancar
7. Bonusnya, kulit muka berseri-seri dan badan berat badan makin turun


Set pantang shaklee ini saya sudah guna dari anak kedua sehingga lah anak yang ketiga. Sekarang pun masih meneruskan suplimen diatas untuk kesihatan dalaman serta penjagaan kulit. 

Sebarang pertanyaan lanjut berkenaan produk shaklee diatas, anda boleh terus wasap dengan saya di link ini: http://setpantangshaklee.wasap.my

Mudah mudahan perkongsian ini dapat membantu ibu-ibu muda yang belum ada pengalamn berpantang atau yang sedang mencari set pantang yang bagus dan berkesan.







No comments:

Post a Comment

Bermalam di Hospital tanpa air dan aircond

Seminggu lepas, semua penduduk kawasan lembah klang yang terkena dengan catuan air telah dimaklumkan awal-awal untuk bersiap sedia dengan k...