Sunday 4 March 2018

Tetamu dari Beijing

Petang semalam, kami menerima kunjungan sahabat ibu mertua yang berasal dari negara China, tinggal di daerah Beijing datang bertandang di rumah kami di Shah Alam. Mereka sedang bercuti selama dua minggu di Malaysia. 

Agak terkejut juga sebab dapat tahu saat akhir mereka sudah berada di Malaysia iaitu jumaat lalu. Tidak sempat nak rancang aktiviti lain. Hanya sempat jemput makan malam dirumah serta bawa jalan-jalan sekitar shah alam. 

Menu makan malam untuk tetamu semalam, ibu mertua masak nasi arab dan puding caramel. Sempat juga ku meroti untuk budak riang berempat ni makan. Alhamdulillah semua kenyang dan gembira. Antara gambar yang sempat kami snap semalam.

Sahabat ibu mertua saya ni adalah cina muslim yang berasal dari beijing. Namanya En Nuruddin. Isterinya jika tak silap namanya Aishah. Ibu mertua saya mengenali mereka semasa beliau belajar bahasa manderin  di china 20 tahun yang lalu. Jadi, setiap kali ke Beijing, En nuruddin lah orang yang ibu mertua saya hubungi untuk minta bantuan.

Suami tolong mereka setting sim card telefon



Salima, Kawan baru Amna

Team 3A's ada geng baru

Bawa jejalan di Icity Shah Alam sebelum balik ke hotel

Sempat budak berempat ni ambil gambar dalam labu nih

Best friend's forever




Sempat Selfie pula budak berdua nih

Gambar last dekat depan lobi hotel mereka menginap


Bangun pagi tadi, anma dah tanya bila nak jumpa salima lagi. Amna suka main dengan dia. Dalam hati ibu, terfikit budak-budak ni memang unit, walau tak paham bahasa percakapan masing-masing tapi masih boleh paham dengan bahasa isyarat dengan tunjuk, angguk atau geleng. Indahnya sebuat pertemuan dan akhirnya menjadi sahabat. Semoga Ukhuwah yang terjalin antara keluarga ibu mertua kami berkekalan selamanya.

No comments:

Post a Comment

Bermalam di Hospital tanpa air dan aircond

Seminggu lepas, semua penduduk kawasan lembah klang yang terkena dengan catuan air telah dimaklumkan awal-awal untuk bersiap sedia dengan k...