Tuesday 20 February 2018

Cuti Tahun Baru Cina di Port Dickson


Alhamdulillah Cuti sekolah anak-anak 5 hari yang lepas terisi sedikit dengan aktiviti keluarga. Rezeki kami sekeluarga dijemput bercuti bersama keluarga Mak Anjang sebelah suami. Kebetulan beliau telah menempah Apartment TNB selama 3 hari 2 malam di pantai Teluk Kemang, Port Dickson bersebelahan dengan Hotel Tisher. Agak luas juga rumah Pangsapuri TNB di PD ni. Beruntung juga siapa yang bekerja di TNB. Ada banyak kemudahan untuk staff membawa keluarga bercuti. Dapat juga kami merasa.

Ruang tamu dan ruang makan yang luas

Bilik no 3 cukup untuk kami 5 orang ambil tilam extra satu letak dekat tengah


Bilik Utama - Keluarga Mak anjang

Ruang Dapur dan bilik no 2 disebelah kiri


Semua rumah di pangsapuri ini kebanyakan sama size dan boleh bawa keluarga maksimum 12 orang anggota sahaja. Kami haritu datang 10 dewasa 3 kanak-kanak. Kira ok lah kot. Kanak-kanak bawah 2 tahun dikecualikan. Antara aktiviti yang Amna, Anas dan Adam dapat terokai baru-baru ini adalah seperti gambar dibawah:

Main pasir di pantai Teluk Kemang sebelum daftar masuk rumah TNB




mandi manda di kolam rumah TNB




Main Playground pagi-pagi sebelum sarapan

Anak-anak memang seronok bila pergi bercuti. Walaupun agak memenatkan untuk persiapan baju, makan dan segala keperluan 3 hari 2 malam, yang penting anak-anak gembira dan dapat rakam dalam memori mereka. Percutian pendek di hujung minggu berakhir pada hari ahad tengahari. Alhamdulillah, anak-anak puas bermain. Jom pulang ke rumah pula.
sempat bergambar di kereta kuda sebelum pulang. entah dekat mana kami berhenti















No comments:

Post a Comment

Bermalam di Hospital tanpa air dan aircond

Seminggu lepas, semua penduduk kawasan lembah klang yang terkena dengan catuan air telah dimaklumkan awal-awal untuk bersiap sedia dengan k...