Wednesday 14 February 2018

Cekodok Pisang buat hidangan makan petang

Hujung minggu baru-baru ni ibu mertua belikan sesikat pisang montel. Biasanya Adam atau Anas lah yang berminat nak makan, Paling tidak pun ibu atau ayah akan buat smootie pisang campur ESP Shaklee. Entah kenapa, seisi rumah tidak termakan pula dek kerana banyak makanan lain yang ada. 

Jadi, Hari ini Cik Yam pun buat cekodok pisang. Elak membazir buang begitu sahaja. Sedap dimakan panas-panas sambil hirup air teh suam. Kebetulah pula hujan lebat diluar rumah. Memang masa yang sesuai lah pekena cekodok pisang nih. 

Sudah beberapa hari, hujan tidak turun di Shah Alam. Kelihatan permukaan tanah merekah kekeringan akibat panas. Angin bertiup kencang bersama bunyi dedahan pohon bergeseran sesama seolah-olah sedang keriangan hujan turun. Indah sungguh suasana petang ini berangin- angin sambil menghirup teh panas. 




Begitu lah diari seorang suri rumah menikmati kehidupan dengan seadanya. Alhamdulillah dengan rezeki kurniaan mu ya allah. Hujan Lebat dipetang hari membuatkan pokok-pokok diluar rumah keriangan bermandikan hujan.

No comments:

Post a Comment

Bermalam di Hospital tanpa air dan aircond

Seminggu lepas, semua penduduk kawasan lembah klang yang terkena dengan catuan air telah dimaklumkan awal-awal untuk bersiap sedia dengan k...