Monday 22 January 2018

Persekolahan anak-anak 2018

 
Persekolahan anak-anak saya tahun 2018 tak banyak beza dari tahun sebelum ni, cumanya Amna dan Anas dah berpindah ke sekolah baru iaitu Safinatun Najah Montessori Kidergarten, Seksyen 7 Shah Alam. 

Sebelum ni Amna di Nimblebee Islamic Montessori entrepreneurship School, Seksyen 14 dan Anas di MSU Kids. Oleh kerana saya berhenti kerja, jadi persekolahan anak-anak, saya pilih yang berdekatan dengan tempat tinggal dan silibus yang ada hafazan serta iqra'.

Selain itu, saya ambil sesi persekolahan Amna dan Anas adalah dari pukul 8.30 pagi sampai jam 4 petang. Jikalau dulu sesi persekolahan adalah bermula jam 8 pagi hingga 6.30 petang. Tidak terlalu awal dan tidak terlalu lewat berbanding dengan sesi persekolahan tahun lepas.

Sesi persekolah pagi, Amna dan Anas seperti biasa akan belajar ikot jadual akademik yang ditetapkan oleh sekolah sehingga pukul 12 tghari. sesi petang lebih kepada day care dan baca iqra'

Alhamdulillah, tugas hantar dan ambil anak-anak tahun ini dilakukan dengan gembira tanpa rasa bersalah ambil waktu kerja atau tergesa-gesa untuk hantar anak semata-mata nak masuk office cepat atau sebagainya. Mudah-mudahan mereka membesar dengan baik disamping diterapkan ilmu agama sedikit demi sedikit.

Amna dan Anas juga nampaknya boleh suaikan diri dengan cepat di sekolah baru mereka. Manakala, Adik Adam pula sekolah dirumah..hehe..home schooling bersama ibu. In Shaa Allah akan datang saya kongsi pengisian adik adam dirumah.




No comments:

Post a Comment

Bermalam di Hospital tanpa air dan aircond

Seminggu lepas, semua penduduk kawasan lembah klang yang terkena dengan catuan air telah dimaklumkan awal-awal untuk bersiap sedia dengan k...