Tuesday 23 January 2018

Nota Inspirasi Suri Rumah

Perkara yang menguatkan hati saya untuk buat keputusan berhenti kerja adalah kesihatan anak-anak. Saya tidak boleh lepas tangan kepada pihak taska sahaja bila anak-anak kurang sihat. Sungguh kerjaya juga penting untuk menampung keperluan hidup seharian kami. Tapi, masa bersama anak-anak dan juga kesihatan mereka juga penting untuk mereka membesar dengan baik. 

Masa tu saya pikir, anak-anak masa kecil lah kita nak memberi perhatian yang sebaiknya, nanti dah besar esok-esok tak bersama kita dah. Jadi saya dah pikir masak-masak sejak dua tahun yang lalu. Selesaikan hutang-hutang yang membebankan serta membuat sedikit simpanan kecemasan dan mula aktif buat bisness sambilan untuk saya latih diri bila jadi WAHM nanti. Macam-macam bisnes saya buat, jadi pengedar Shaklee, dropship kueh raya, jual emas dan juga terlibat dengan pelaburan saham.

Sekarang masih aktif jadi pengedar shaklee, menjual kueh raya bila tiba musim. Bisness emas saya dah stop sebab kurang minat. In shaa allah coming soon akan ikuti kelas saham intensif sifu-sifu hebat di Bursa Saham Malaysia. Apa sahaja peluang yang boleh saya tambah pendapatan dan saya minat nak buat, saya akan usaha yang terbaik. Mudah-mudahan tahun 2018 saya bangkit untuk kukuhkan kewangan keluarga serta lebih banyak memberi manfaat kepada orang-orang yang saya sayangi.

 


No comments:

Post a Comment

Bermalam di Hospital tanpa air dan aircond

Seminggu lepas, semua penduduk kawasan lembah klang yang terkena dengan catuan air telah dimaklumkan awal-awal untuk bersiap sedia dengan k...