Thursday 25 January 2018

Mengapa saya memilih Shaklee

Saya mula kenal dan makan produk shaklee pada tahun 2012. Ketika itu saya sedang mengandung anak pertama. Oleh kerana saya kerap kejang kaki, dan sakit pinggang yang sukar dibendung, saya disarankan oleh rakan baik saya iaitu upline saya Mater Farah Alias untuk cuba Ostematrix. Alhamulillah makin pulih dan terus jatuh cinta dengan produk shaklee.

Pada awalnya semasa bersalin anak pertama, saya tidak berpantang dengan produk shaklee disebabkan sudah beli set bersalin jenama lain. Sayang pula nak bazirkan. So, guna sahaja produk yang sedia ada. Seminggu selepas bersalin, master farah datang melawat dan memberi hadiah set trial berpantang (masa tu shaklee tak hadkan lagi pengedar buat set trial, sekarang dah tak ada). Oleh kerana, luka bersalin masih tidak elok lagi serta susu badan kurang saya mencuba set trial yang dihadiahkan oleh master farah tu. Alhamdulillah, badan segar dan bertenaga, luka pun makin  pulih serta susu makin meriah.

Daripada situ, saya yakin produk ni sangat bagus dan mula mendalami sedikit demi sedikit setiap produk dan kongsikan pengalaman dengan rakan pejabat. Jadi, Selain keberkesanan produk, perkara yang membuatkan saya masih setia lagi dalam bisness ini adalah kerana:

  1. Produknya semulajadi dan tiada bahan yang kimia yang merbahaya
  2. Sentiasa selamat, berkesan dan mesra alam serta halal.
  3. Mempunyai Landmark Study dan banyak journal kesihatan diterbitkan tentang produk shaklee
  4. Bisness yang mepunyai mentor yang boleh bantu saya mengembangkan bisnes shaklee serta sentiasa memberi galakan
  5. Sistem yang adil dan patuh syariah.
  6. Sudah bertapak di pasaran Malaysia lebih 20 tahun dan di peringkat dunia sudah 60 tahun
Dan banyak lagi sebenarnya jika dibandingkan dengan produk suplimen jenama lain.


No comments:

Post a Comment

Bermalam di Hospital tanpa air dan aircond

Seminggu lepas, semua penduduk kawasan lembah klang yang terkena dengan catuan air telah dimaklumkan awal-awal untuk bersiap sedia dengan k...