Thursday 8 February 2018

Vitamin E - Vitamin Kasih Sayang

Text: Ditulis semula hasil dari pembacaan buku nutrisi shaklee dan penga
Photo: Sharifah Maryam binti Sayed Mohammad

Assalam, hari ini saya nak berkongsi tentang kebaikkan vitamin E ataupun saya gelarkan sebagai vitamin kasih sayang..Mari kita tengak ape keistimewaannya:

1. Vitamin E membuatkan si pengamal nampak muda kerana vitamin E melambatkan proses penuaan. Pengambilan vitamin E yang konsisten sangat membantu dalam mendapatkan tekstur kulit yang cantik. Ianya juga membantu menghilangkan parut dan jeragat. Membantu wajah nampak lebih berseri dan tidak kusam.

2. Vitamin E sangat membantu dalam aspek kesuburan. Bagi ibu yang menyusu, kedinginan adalah masalah biasa yang bakal dilalui disebabkan hormon prolaktin yang lebih tinggi dari hormon estrogen.Pengambilan vitamin membantu mengatasi masalah kedinginan.

3. Bagi wanita yang pernah melahirkan anak, perasankah anda kawasan erola iaitu kawasan bahagian puting susu menjadi besar dan gelap. Semakin banyak kelahiran akan membuatkan ianya semakin gelap. Ibu membuat kesimpulan bahawa ianya merupakan pigmentation after kelahiran. Namun dengan pengambilan vitamin E yang konsisten membantu kawasan gelap itu mengecil dan warna puting menjadi cerah semula. Parut strecth mark akan semakin pudar.
4. Vitamin E membantu pengaliran darah dengan lebih lancar. Membantu mengatasi masalah saraf belakang terutama mereka yang sering mengadu masalah sakit bahagian belakang badan.

5. Bagi yang mempunyai masalah pre-menstrual yang teruk, vitamin E membantu mengurangkan kesakitan akibat pre-menstrual. 


Dengan mengamalkan Vitamin E sebiji setiap hari mampu membuatkan suami tersenyum-senyum dan menghargai isteri. Jom sihat luar dan dalam dengan Vitamin E. Boleh call  saya di talian 016-4210959 atau terus klik link wasap http://MaryamAlbukhary.wasap.my untuk dapatkan konsultasi percuma.

No comments:

Post a Comment

Bermalam di Hospital tanpa air dan aircond

Seminggu lepas, semua penduduk kawasan lembah klang yang terkena dengan catuan air telah dimaklumkan awal-awal untuk bersiap sedia dengan k...