Friday 9 February 2018

Bawa anak-anak ke taman permainan

Petang rabu lalu, ambil anak-anak dari sekolah tadika jam 4 petang. Terpikir dah lama tak bawa anak-anak bermain di taman. Hari ini, luangkan sedikit masa bersama mereka. Jadi singgah sebentar bermain di taman rekreasi Seksyen 7 Shah Alam yang tidak jaih dari sekolah anak-anak.

Seronok sangat anak-anak bila ke taman. Banyak benda boleh diterokai. Memanjat, bergelongsor, bergayut dan sebagainya. Adik Adam yang selalu duduk di rumah pon bukan main seronok boleh main gelongsor.


Dulu-dulu bukan selalu Cik Yam ada masa bersama anak-anak ke taman. Jadi, bila sudah ada pilihan masa, biar anak-anak menerokai zaman mereka puas-puas. Kalu boleh Cik Yam nak kurangkan tengok komputer, TV atau apa-apa gadjet yang membuatkan mereka kurang berkembang dan kurang minat untuk aktif dengan dunia luar. Mudah-mudahan Cik Yam sentiasa sabar dan istiqomah dalam mendidik anak-anak yang semakin hari semakin lasak dan mencabar.

No comments:

Post a Comment

Bermalam di Hospital tanpa air dan aircond

Seminggu lepas, semua penduduk kawasan lembah klang yang terkena dengan catuan air telah dimaklumkan awal-awal untuk bersiap sedia dengan k...